Jdi na obsah Jdi na menu
 

Od 1.října 2012 je pro členy JSDH města Jindřichův Hradec opět zajištěno kondiční plavání v jindřichohradeckém bazénu. Bazén pro členy je rezervován vždy každé pondělí od 19.00 do 20.00 hodin.

 

5.1.2013-10-46-42---kopie.jpg 

 

V pátek 19. října 2012 se uskuteční pro členy JSDH města Jindřichův Hradec námětové cvičení na Státním hradu a zámku v Jindřichově Hradci. Námětového cvičení se zúčastní i HZS JčK ÚO JIndřichův Hradec. Sraz členů jednotky je ve 13.00 hod. v klubovně SDH.

 

V neděli 21. října 2012  je pro členy JSDH města Jindřichův Hradec připraven lezecký kurz. Lezecký kurz proběhne v areálu HZS JčK ÚO Jindřichův Hradec pod dohledem instruktora HZS Josefa Lamače. Sraz členů v 9.00 hodin.

 15_11_07-12.jpg

Jindřichohradecké dobrovolné hasiče, po letech opět povolali do služby

 

snimek5-009.jpg

 

Zánik vojenského záchranářského praporu a hasičů v bývalé textilce na Jitce stojí u přeskupení sil v jindřichohradeckém hasičském dobrovolném sboru. Vedle profesionálů v okresním městě opět začíná naplno fungovat jednotka, složená z odborně i fyzicky zdatných nadšenců, kteří jsou ochotni pomáhat kdekoliv na území města.
Hlavním důvodem je zapojení výjezdové jednotky do systému požární ochrany. Lidé přítomnost dobrovolníků ocení především při požárech, sněhových kalamitách, povodních i například při likvidaci polámaných stromů v parcích a zahradách a také při odstraňovaní hnízd bodavého hmyzu.

Až nebudete vědět, na koho se obrátit při likvidaci sršního hnízda, případně vám polámané stromy na zahradách a parcích zablokují cesty, pak jim zavolejte.

"Od 1. ledna 2010 bude SDH na telefonu 150 nebo 112. Hovory jdou přes krajské operační středisko, kde si dobrovolníky mohou lidé vyžádat," upřesňuje velitel jednotky Lubomír Beran. Kontakt na jindřichohradeckou výjezdovou skupinu mají také strážníci Městské policie.
Výjezdová jednotka už pořídila základní vybavení. Do konce roku by měla získat cisternu-Tatra 148. Dobrovolníci vlastní speciální zásahové obleky, mají plovoucí čerpadlo Niagára, motorovou pilu a vysavač na hmyz.

Její členové se letos v dubnu představili při ukázce součinnosti Integrovaného záchranného systému. Akce "Zkus být hasičem, policistou nebo zdravotním záchranářem" se setkala s velikým ohlasem a měla by se pravidelně opakovat. Do hasičského areálu zamířily čtyři stovky lidí. Jindřichohradečtí dobrovolníci se zapojili i do soutěže o pohár starosty, na konci srpna pomáhali zorganizovat dětskou slavnost, která byla důstojným ukončením prázdnin. V srpnu také asistovali při operním představení na nádvoří místního zámku. Dobrovolníci už také cvičili s profesionály. V říjnu v Madetě likvidovali simulovanou havárii. Do různých obcí, kde se konají soutěže v požárním sportu, vysílají pravidelně své členy. "Pracují tady především jako rozhodčí. Letos se při poutově oslavě v Políkně zapojili i do akce, konkrétně se smíšeným družstvem domácích hasičů veteránů a rozhodčích. Byli tam pánové Sedláček, Chalupský a Komín. I když tam bylo a více než polovina důchodců, požární útok jsme zvládli," s trochou nadsázky upřesňuje starosta Chalupský.
SDH v J. Hradci má 11čelnou zásahovou jednotku, do služby ji zapojí od ledna 2010, bude v kategorii JPO V. "Nebudeme suplovat práci profesionálů," tvrdí Lubomír Beran a upřesňuje: "Jsme tady nejen jako záloha, ale jako aktivní jednotka. V případě potřeby se okamžitě zapojíme. Nechci přivolávat nějaké pohromy, ale jeden příklad za všechny. Snad brzy přijde i opravdová zima, napadne velké množství sněhu a my se můžeme zapojit například do jeho úklidu. Po změně zákona lze očekávat, že vlastníci domů už nebudou tak aktivní."
"Sbor nabírá na síle. Jakmile odešli vojenští záchranáři a osiřela Jitka, začali jsme se připravovat na ostré zásahy," říká velitel SDH Lubomír Beran. Letošní rok podle něj sloužil ke stabilizaci jednotky. Přihlásili se noví členové, někteří se zapojili do červencové soutěže o pohár starosty, na konci srpna pak SDH pomáhal zorganizovat dětskou slavnost, která byla důstojným ukončením prázdnin. Dobrovolníci cvičili s profesionály v druhé polovině října v jindřichohradecké Madetě, kde pracovníci mlékárny simulovali havárii. Jednotky se pak snažily zabránit šíření čpavku po okolí.
Jednotka SDH v J. Hradci existovala paralelně se sborem profesionálním. To se výrazně podepsalo i na její aktivitě. V posledních 30 letech se její členové spíše zapojili do zvelebování města, asistovali převážně při různých kulturních a společenských akcích. Do terénu se dostávali zřídkakdy, spíše plnili roli pořadatelské služby.

 

snimek5-001.jpg

 

V současné době má jindřichohradecký SDH 33 členů, z toho jsou 3 ženy. "V závěru roku jsme opravdu posílili, máme čtyři nové členy, i tak se ale věkový průměr našeho sboru pohybuje kolem 45 let," dodává starosta SDH Jaroslav Chalupský a dodává: "V zásahové jednotce jsou především mladší, odborně i fyzicky zdatní jedinci, zvládneme klasické zásahy, obavy nemáme."
 V SDH je 12 členů, kteří pracují v profesionálním sboru, další desítka lidí u tohoto sboru v minulosti pracovala a je teď na penzi, 11 členů přichází z civilního sektoru. "Mezi námi je kuchař i novinář, všichni bez rozdílu chtějí pracovat," říká L. Beran. Nejstarším členem je Ladislav Šenkýř, kterému je 73 let. U sboru je 52 let a v pátek 18.12.2009 v rámci valné hromady SDH se stal čestným starostou jednotky. K dalším rekordmanům, kteří odsloužili v jednotce téměř pět desetiletí, patří i Josef Mihal.
SDH už také buduje vlastní pracovní a spolkové zázemí. Přebírá budovu bývalé Pozemkové knihy, která je v areálu profesionálního sboru.
Podle současného vedení sboru se jednotka dobrovolníků ocitla znovu na startovní čáře zcela nové etapy. V příštích měsících chce zřídit i vlastní juniorskou zálohu, která by se měla zapojit do tradičních soutěží v požárním sportu. "Hasičskou zbrojnici otevřeme pro každého zdatné jedince, který nám chce pomoci. Své místo tady máme i pro děti. Věřím, že nás brzy posílí a že budeme v soutěžích dosahovat podobných výsledků jako v minulosti," naznačuje Beran.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozvánka na velitelský den

HZS Jihočeského kraje, územní odbor J.Hradec pořádá na požární stanici velitelský den, jelikož účelem je seznámit velitele PO s aktuálními podmínkami.

Program velitelského dne:

  1. Seznámení s Nažízením Jihočeského kraje k zabezpečení plošného pokrytí území kraje jednotkami PO
  2. Seznámení s Nažízením Jihočeského kraje, kterým se vydává požární poplachový plán
  3. aktuální novinky v oblasti strojní, chemickotechnické a spojové služby
  4. Představení nové techniky HZS a SDH
  5. Diskuze

Velitelský den proběhne 28.11.2011 od 16.00 hod. na PS J.Hradec

Srdečně jsou zvány velitelé jednotek, velitelé družstev příp. členy jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí a organizací.

 

V neděli 4.12.2011 - PEKELNĚ ZÁBAVNÉ ODPOLEDNE na náměstí Míru. Sraz členů ve 13.00 hod. v klubovně SDH ( vchod od Lidlu ).

V pondělí 5.12.2011 - ČERTI S MIKULÁŠEM v Klokánku. Čas bude ještě upřesněn. 

 

 

T 815 CAS 32

Cisternová automobilová stříkačka T 815 CAS 32 je určená na hašení požárů vysokohořlavých látek, přizpůsobená na rychlý zásah i ve městech s nedostatkem vody. Může se používat všude tam, kde je vysoké riziko požárního nebezpečí. Výkonové parametry podvozku, velký obsah nádrží s hasícími látkami a vysoký výkon čerpacích zařízení jsou předpokladem rychlé likvidace nebezpečných požárů i při ztížených povětrnostních podmínkách.

 

Technické údaje:

 
   
Značka, typ vozidla
T 815 CAS 32 6 x 6
Pohotovostní hmotnost
12 950 kg
Užitečná hmotnost
9 550 kg
Celková hmotnost vozidla
22 500 kg
Typ motoru
T 3-930-30
Počet válců
12
Vrtání x zdvih
120 x 140 mm
Chlazení motoru
vzduchem
Zdvihový objem motoru
19 000 cm3
Největší výkon motoru
235/2 200 kW/min-1
Základní spotřeba paliva
40 l/100 km
Maximální rychlost
100 km/hod
Brzdový systém
4 na sobě nezávislé systémy
Nástavba  
- ocelový rám, oplechovaný pozinkovaným plechem  
- objem nádrže na vodu
8 200 l
- objem nádrže na pěnu
2 x 400 l
Jmenovitý průtok vody
3 200 l/min
Délka x šířka x výška
8 670 x 2 500 x 3 250 mm
 

 

Fotorafie zde

 

 

T 815 AV 14

Jedná se o mobilní zdvihací zařízení, určené jak pro jeřábové práce do max.hmotnosti 14.000 kg, tak pro práce vyprošťovací, převážení břemen na háku a vlečení poškozených vozidel.
Vybavení stroje navijákem a vyprošťovacím příslušenstvím umožňuje provádění celé řady vyprošťovacích a odtahových operací a podstatně rozšiřuje provozní využití jeřábu.
Základní údaje Název vozidla VYA 14 (AV 14) - T 815
Podvozek T 815 P 18 6x 6.1
Kabina (přední + zadní) 1 + 3
TTD Rozměry vozidla délka 8900 mm
šířka 2500 mm
výška 3350 mm
Hmotnost pohotovostní 19250 kg
výkon motoru 208 kW při 2200 ot./min.
výkon/hmotnost 10,8 kW/t
max. rychlost přepravní 75 km/h
zavěš.břemeno - 5,5t 40 km/hod.
zavěš.břemeno - 8,0t 5 km/hod.
elektroinstalace
Jeřáb Výložník plnostěnný, teleskopický, čtyřdílný,
jeden díl výsuvný, dva díly sklopné
otáčení výložníku úplné (360o)
Jmenovitá nosnost / vyložení háku 14 000 kg / 3m
Lano zdvihu háku Ø 16mm, délka 90m
Indikátor přetížení jeřábu
Indikátor vysokých napětí
Hydraulický naviják max.tah 10t
Lano navijáku Ø 21,2mm, délka 60m


Fotografie zde

 

T 815 AP 27

Automobilová plošina (AP) je určena pro zásahy ve výškách do 27 m (9 podlažní dům). Konstrukce AP je tužší než u automobilových žebříků a proto je nosnost přepravní klece vyšší. Stabilitu vozidla při práci plošiny zajišťují 4 podpěry.

AP se využívá k:

dopravě hasiva nezavodněným potrubím, který je součástí 3 pohyblivých ramen plošiny. Je možné hasit přímo z klece z proudnice se současným využitím vodní clony kolem klece pro snížení sálavého tepla dopadajícího na obsluhu,

záchraně osob pomocí koše,

technickým zásahům (např. odstraňování rampouchů, řezání polomů atd.)


Základní údaje Název vozidla AP 27 - 2
Rok výroby 1989
Podvozek T 815 6x6 SUB
Kabina 1+1

TTD
Rozměry vozidla délka 12 405 mm
šířka 2 500 mm
výška 3 560 mm
Hmotnosti pohotovostní 20 000 kg
užitečná 1 000 kg
celková 21 000 kg
výkon motoru 170 kW při 2200 ot/min
výkon/hmotnost 8,1 kW/t
max. rychlost 75 km/h

Tech. údaje plošiny
Maximální zatížení klece 360 kg (4 osoby)
Maximální dostupná výška 27 m
Úhel otáčení plošiny kolem svislé osy 360°

 

Fotografie zde

 

 

Scania CAS 24

Cisternová automobilová stříkačka CAS 24 - SCANIA P 340 4x2 CP 28 je určena k přepravě požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou a při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Rozměry vozidla
Délka (bez lanového navijáku) 7 680 mm
Šířka 2 550 mm
Výška při pohotovostní hmotnosti 3 200 mm
Světlá výška při celkové hmotnosti 250 mm

Hmotnosti vozidla

Provozní 11 500 kg
Celková 18 000 kg

PODVOZEK

Typ SCANIA P 340 4x2 CP28
Typ motoru naftový, přeplňovaný, chlazený vodou
Výkon motoru 250 kW/1 800 min-1
Motor splňuje emisní normu EURO 4
Náhon 4x2
Převodovka mechanická, 12 stupňů vpřed, 1 vzad
Brzdový systém dvouokruhový, vzduchový s ABS a ASR
Napětí elektrického systému 24 V (2 akumulátory 12 V 140 Ah)
Objem palivové nádrže 150 l
Maximální rychlost vozidla 100 km/h

KABINA

Typ čelní, sklopná
Počet míst k sezení 1 + 5

NÁDRŽE

Nádrž na vodu 3 400 l
Nádrž na pěnidlo 210 l

ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ

Nízkotlak

Jmenovitý průtok vody 2 400 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 0,8 MPa
Jmenovitá sací výška 3,0 m

Vysokotlak

Jmenovitý průtok vody 250 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 4,0 MPa

PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK

Rozměry hadice DN 25/60 m
Proudnice pistolová s možností regulace
průtoku a výstřikového kužele
Jmenovitý průtok 200 l/min

ALTERNATIVY

  • nástavba vyrobena z hliníkových profilů a polepena hliníkovým
    plechem
  • nástavba vyrobena z ocelových profilů a polepena oboustranně
    pozinkovaným plechem (model 3632)
  • nástavba vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny
  • elektronická regulace přiměšování THTronic
  • lafetová proudnice
  • druhý průtokový naviják s hadicí DN 25/60 m a pistolovou
    proudnicí
  • přední trysky pro hašení při jízdě
  • tažné zařízení pro přívěs
  • vyprošťovací lanový naviják s elektropohonem
  • osvětlovací stožár
  • elektrocentrála čtyřdílný výsuvný žebřík 12,5 m

 

V kabině jsou vytvořeny držáky a úložné prostory pro následující vybavení:
4 ks VDP Auer AirMaXX v opěradle zadní lavice
1 ks VDP Auer AirMaXX v sedadle velitele
5 ks maska k VDP
5 ks vyváděcí maska
3 ks záložní vzduchová lahev, 9-litrová
6 ks důlní svítilna
1 ks svítilna Streamlight Litebox
2 ks řezák na bezpečnostní pásy Martor Salvex No.538.02
6 ks hasičská přilba (MSA Gallet F1 nebo Rosenbauer Heros)
6 ks přenosná radiostanice

Dále je v kabině box na dokumentaci zdolávání požárů (plány a operativní karty stanic Metra a dalších objektů DP) a stolek s osvětlením pro čtení dokumentace na místě velitele.

Nástavba:
Výrobce tělesa nástavby: PLASTISOL B.V., Nizozemí.
Nástavba je celoplastová, z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny (GRP = Glassfibre Reinforced Polyester), materiál nástavby je nekorozivní, stabilizovaný proti UV záření, nepřenáší a tlumí rázy.
Nástavba je samonosná, je řešena jako jeden celek s pevně vestavěnými nádržemi na vodu a na pěnidlo, s rámem podvozku je spojena pružnými členy, které minimalizují přenášení nežádoucích sil do nástavby.
Nádrže jsou odolné proti vodě sladké, slané, znečištěné, jsou odolné proti všem druhům pěnidlových koncentrátů a neovlivňují fyzikální a chemické vlastnosti pěnidel.

Úložné prostory pro požární příslušenství
Na obou bocích nástavby jsou 3 úložné prostory.
Úložné prostory jsou uzavírány roletovými uzávěry se snadným chodem, otevíranými pomocí madla po celé šířce rolety.
Přední úložné prostory (za kabinou) jsou průchozí v celé šířce, šířka roletového uzávěru je 1.500 mm.
Prostřední úložné prostory mají hloubku 600 mm, šířka roletového uzávěru je 1.500 mm.
Zadní boční úložné prostory mají hloubku 600 mm, šířka roletového uzávěru je 1.050 mm.
Zadní prostor čerpacího zařízení má šířku roletového uzávěru je 1.050 mm.
Pod zadním čelem automobilu je umístěna výklopná stupačka.

Čerpací zařízení:
GODIVA WTA 2010 / 300
Odstředivé čerpadlo poháněné pomocným pohonem od motoru automobilu.
Vysokotlaká část je umístěna na hřídeli čerpadla za oběžným kolem čerpadla.
Čerpadlo umožňuje zásah při použití normálního nebo vysokého tlaku vody,
případně kombinovaný provoz.
Průtok 2.400 l/min při tlaku 0,8 MPa (normální tlak) a sací výšce 3,0 m.
Průtok 300 l/min při jmenovitém tlaku 4,0 MPa (vysokotlak).
Automatická pístová vývěva.
Automatický teplotní odlehčovací ventil, který chrání čerpadlo proti přehřátí,
aktivace ventilu nastává při teplotě vody 48 0C.

Sací a výtlačná hrdla čerpadla:
2 sací hrdla DN 125 vyvedená na pravobok / levobok.
1 sací hrdlo DN 100 se zpětnou klapkou, mezi čerpadlem a nádrží na vodu.
4 výtlačná hrdla 75 s kulovými ventily vyvedená po dvou na pravobok / levobok.
1 výtlačné hrdlo 52 s kulovým ventilem pro plnění vodní nádrže čerpadlem.
1 výtlačné hrdlo 90 s kulovým ventilem, vyvedené na střechu nástavby, zaslepené přírubou, jako příprava pro případnou dodatečnou montáž lafetové proudnice.
1 výtlačné hrdlo vysokotlaku pro přívod vody k průtokovému navijáku zařízení pro rychlý zásah.

Potrubí pro plnění vodní nádrže z hydrantu tvoří samostatnou část a má dvě plnicí hrdla 75 vyvedená na pravobok / levobok, opatřená zpětnou klapkou.

Přiměšovací zařízení:
FACS–FCU
Pěnidlo je přisáváno do sání vodního čerpadla.
Přiměšování je řízeno pomocí elektronické regulace.
Elektronická regulace má dva plynule měnitelné rozsahy přiměšování
1. rozsah 0 až 6 % pro běžná syntetická pěnidla
2. rozsah 0 až 1,2 % pro moderní hasiva (PYROCOM, FireAde 2000)
Nastavené procento přimíšení je automaticky udržováno nezávisle na okamžitém tlaku a průtoku na výstupu z čerpadla a je zobrazováno na displeji elektronické jednotky
Skutečné množství přisávaného pěnidla se pohybuje v rozsahu 2 až 165 l/min.

Zařízení pro rychlý zásah:
Je umístěno v zadním prostoru čerpacího zařízení, nad ovládacím panelem čerpadla.
Je tvořeno průtokovým navijákem, připojeným na vysokotlaký výstup čerpadla.
Průtokový naviják má elektrické zpětné navíjení
Na navijáku je navinuto 80 m tvarově stálé gumové hadice.
Hadice je opatřena pistolovou proudnicí AWG s odnímatelným pěnotvorným nástavcem na těžkou pěnu.

Střecha nástavby:
Střecha nástavby je pochozí, s protiskluzovou úpravou.
Na střeše nástavby jsou umístěny:
Držák pro 4-dílný hliníkový nastavovací žebřík typu Schellex.
Držák pro 2 ks přejezdových můstků.
Držák pro 20-litrovou nádobu na sorbent.
Bedna na příslušenství, uložená podélně (rovnoběžně s žebříky), s oddílem na 5 ks savic 125, s oddílem na sací příslušenství (sací koš, sběrač, atd.) a s oddílem na ženijní nářadí.
Bedna na příslušenství, uložená příčně, v přední části nástavby (za kabinou), bedna slouží pro uložení lezecké trojnožky a dalšího příslušenství, ve víku bedny jsou zavěšena zdravotnická nosíka Ferno Stretcher v ochranném obalu.

Barevné provedení automobilu:
Karoserie automobilu je v barvě červené, RAL 3000.
Nárazníky, blatníky a zvýrazňující pruhy jsou v barvě bílé, RAL 9003.
Karoserie je polepena pruhy reflexní folie v červené a bílé barvě.

Osvětlení nástavby:
Zářivkové osvětlení okolí automobilu – na pravém a levém boku nástavby ja umístěna dvojice zářivek s ochrannou mřížkou proti rozbití.
Pracovní osvětlení pochozí střechy nástavby a zadního čela nástavby.
V zadních rozích nástavby jsou umístěny dva otočné světlomety Hella na kloubovém držáku.

Výstražná světelná a zvuková zařízení:
Na střeše kabiny je rampa Federal Signal VAMA Series 8000, v zábleskovém provedení,
s reproduktorem o výkonu 100 W, opatřená ochranným rámem.
V kabině je ovládací skříňka zvukového výstražného zařízení Federal Signal, typ PA 300.
V přední části kabiny umístěna dvojice zábleskových světel VAMA, typ CD 117, a dvojice zábleskových světel VAMA, typ CD 200.
V zadních rozích střechy nástavby jsou namontovány dva zábleskové majáky VAMA, typ LE-106, s ochranou proti rozbití.
Na zadním čele automobilu je namontována sváděcí rampa Federal Signal Corporation, typ Signal Master SML1/8, s osmi oranžovými světly, ovládání je umístěno jak v kabině automobilu, tak v prostoru čerpacího zařízení.

Požární příslušenství:
Hadice, armatury a ženijní nářadí jsou v typech a počtech splňujících nebo překračujících požadavky vyhlášky č. 49/2003 Sb. pro cisternovou automobilovou stříkačku v základním provedení.
6 ks hadice C / 20 m v kotouči
8 ks hadice B / 20 m v kotouči
2 ks hadice B / 5 m v kotouči
2 ks koš na 3 ks hadice C
2 ks koš na 2 ks hadice B
2 ks plnoproudá proudnice B
1 ks plnoproudá proudnice C
2 ks kombinovaná proudnice C, typ AWG 2000 / 2
1 ks pěnotvorný nástavec ke kombinované proudnici
1 ks proudnice na těžkou pěnu P3
1 ks proudnice na střední pěnu BLIZZARD
1 ks přiměšovač AWG + savice D
1 ks přetlakový ventil AWG
2 ks rozdělovač s kulovými kohoty
1 ks kulový kohout B
1 ks ejektor stojatý
1 ks nástavec k podzemnímu hydrantu
1 ks klíč k podzemnímu hydrantu
1 ks klíč k nadzemnímu hydrantu
4 ks přechod B/C
1 ks vyprošťovací nástroj VRVN 1
1 ks sekera velká
1 ks palice
1 ks páčidlo
1 ks pákové nůžky

Ochranné prostředky:
Kromě 5 ks vzduchových dýchacích přístrojů umístěných v kabině automobil přepravuje 5 ks kyslíkových dýchacích přístrojů s uzavřeným okruhem, typ Dräger BG 174, pro zásahy v podzemí. Dále je výzbroji 10 ks únikových masek EVAC-U8, 3 ks protichemických přetlakových obleků Auer Vautex a 3 ks obleků proti sálavému teplu Isotemp.

Hasicí přístroje a zařízení:
1 ks přenosná souprava impulzního hasicího zařízení IFEX 3000
5 ks přenosné aerosolové hasicí zařízení FIRE-JACK H5M
3 ks přenosný hasicí přístroj CO2 , typ S5Kte, 5 kg
2 ks přenosný hasicí přístroj práškový, 6 kg
1 ks „kanadská“ ruční stříkačka na vodu

Hydraulické vyprošťovací zařízení Weber Hydraulik:
1 ks agregát, typ V 330, pohon spalovacím motorem
1 ks kombinovaný nástroj, typ SPS 330 L

Osvětlovací souprava:
1 ks elektrocentrála, typ Honda EU 10 i, výkon 1,0 kW
1 ks prodlužovací kabel 230 V, 25 metrů
1 ks halogenový světlomet 500 W
1 ks stativ

Zdravotnická výbava:
1 ks kyslíkový křísící přístroj Dräger PT-60
1 ks záchranářský batoh EGO (lékárna dle vyhl. č.49/2003 Sb.)
1 ks zdravotnická brašna EGO
1 ks souprava krčních límců LAERDAL
1 ks popáleninová souprava WATER-JEL
1 ks nosítka Ferno Stretcher
1 ks nosítka Ferno SCOOP

Lezecká výbava:
5 ks lezecký batoh
6 ks brašna na lano
1 ks vak na příslušenství (hranové kladky, atd.)
1 ks lezecká trojnožka
1 ks zařízení EVAK 500
1 ks nosítka SKED

 

Fotografie zde

 

Scania AZ 30 Camiva

Technické parametry automobilového žebříku AZ 30 Camiva:
Osádka: 1+1
Podvozek: Scania
Maximální dosah koše: 30 m
Nosnost koše: 270kg
Hmotnost vozidla: 15 tun
Výkon motoru: 184kW

AZ 30 Camiva byl vyroben ve francouzské továrně na hasicí techniku Camiva v Chambery.
Automobil je poloautomatický žebřík zakončený odnímatelným košem. Slouží pro zásahy technického charakteru s možností likvidace požárů do výšky 30m. Žebřík Camiva AZ 30 dále slouží k záchraně osob. Pokud se na koš připevní proudnice - tzv. deflektor, rázem se z automobilu stane hasící rameno. Camiva díky svému ramenu s košem může posloužit i k osvícení zásahu, jelikož je vozidlo vybaveno světlomety. Nejvíce se toto využívá při požárech v rafinériích apod. Rameno Camivy se může použít i ke slanění osoby do libovolné hloubky, například z mostu, dále k záchraně osob pomocí nosítek, ale může posloužit i jako lávka přes volnou hloubku pro záchranu osmi osob najednou.

Výbava :

  • základní technické prostředky pro hašení z výšky
  • prostředky pro připojení vozidla k hydrantové síti

 

 

Fotografie zde

 

Iveco Magirus CAS 20

Popis a technické údaje CAS 20/3000/200-S2T Iveco Magirus


CAS      Cisternová automobilová stříkačka
20          výkon čerpadla 2000 l /min
3000     obsah nádrže na vodu v litrech
200        obsah nádrže na pěnidlo v litrech
S            hmotnostní třída ( vozidlo nad 14 t)
2            smíšení podvozek ( silnice + terén )
T            technické provedení

Podvozek: IVECO Magirus 140

Výkon motoru: 220 kW/300Ps
Nejvyšší rychlost: 96 km/h
Celková hmotnost: 14 500kg
Čerpadlo: Magirus 2 stupně
Výkon čerpadla: 2000 l/min při 10bar a sací výšce 3m (nízkotlak)
250 l/min při 40bar (vysokotlak)

Další příslušenství

Výbava vozidla, základní technické prostředky pro hašení vodou, těžkou a střední pěnou a další speciální a pomocné prostředky: 

- Vyprošťovací agregát HOLMATRO s příslušenstvím, 
- Naviják WARN 5400 kg. 
- Elektrocentrála ENDRESS 5kW včetně osvětlovacího stožáru 2 x 1000W. 
- Přetlakový ventilátor RAMFAN 20085 m3/h. 
- Rozbrušovací agregát Partner K 750 Rescue. 
- Motorová pila Husgvarna 359. 
- Ochranný oděv proti sálavému teplu ISOTEMP 2 ks. 
- Protichemický oblek TYCHEM 3 ks.

Vozidlo je určeno k dopravě požárního družstva 1 + 5, hasiv a technických prostředků na místo zásahu. Vozidlo umožňuje hasební zásah vodou, vysokotlakým proudem, střední a těžkou pěnou. Vybavení vozidla umožňuje také provedení zásahu na dopravních nehodách a dalších technických zásazích.


Fotografie zde

 

Praga UV 80

Kontejnerové vozidlo Praga UV 80 4x4 je určen k přepravě kontejnerů (chemického,OPCH,čerpadlové stanice atd...) na místo zásahu při různích událostech.Např.únik nebezpečné látky,autonehoda,průmyslové havárie atd...

Technické údaje:

Objem motoru:   3192 ccm

Výkon motoru:   84 kW

Pokon:   4x4

Užitková hmotnost:   1.020 kg

Celková hmotnost:  1.500 kg

 

Fotografie zde

 

Nissan Patrol

Nisan Patrol nyní používán pro vyšetřovatele HZS J.Hradec.Dříve používán jako RZA na technické zásahy a dopravní nehody.

Technické údaje:

Typ : Nissan Patrol GR Vagon
Výrobce : Nissan M.C. Tokyo, Japonsko/Sanim Igni s.r.o. Český Brod
Motor : řadový šestiválcový vodou chlazený turbodiesel OHC Nissan RD 28 T s nepřímým vstřikováním paliva
Zdvihový objem : 2.826 ccm
Max. výkon : 85 kW při 4.400 ot/min
Max. točivý moment : 235 Nm při 2.400 ot/min
Pohon : volba pohonu 4x2/ 4x4,
automatické volnoběžné náboje předních kol
Převodovka: pětistupňová s přímým řazením,
synchronizovaná redukční převodovka
Max. povolená rychlost : 145 km/h
Max. rychlost : 160 km/h
Zrychleni z 0 na 100 km/h : 22 s
Osádka : 1+1
Délka : 4.810 mm
Šířka : 1.800 mm
Výška : 2.240 mm
Rozvor : 2.970 mm
Pohotovostní hmotnost : 2.530 kg
Užitečné zatížení : 170 kg
Max. celková hmotnost : 2.700 kg
Brodivost : 600 mm
Stoupavost : 45°
Boční náklon : 46°
VRZ : Fedral Signal Jet Sonic, PA 300
Teleskop : 6.5 m světlo/anemometr
Naviják WARN
Závěs : Nissan KE 500
Hmotnost přívěsu : brzděný 3.500 kg, nebrzděný 750 kg


Fotografie zde

 

Renault Master

Dopravní automobil DA Renault Master je požární vozidlo určené pro přepravu jednotky požární ochrany a sloužící na přepravu základního požárního příslušenství.

 

Fotografie zde

 

Osvětlovací přívěs

Přívěsná osvětlovací stanice slouží k osvětlení pracovního prostoru při zásahu za snížené viditelnosti.
Elektrickou energií z agregátu je možné pohánět menší jednofázové motory (do 500W).
Souprava přívěsné osvětlovací stanice se skládá z přívěsu, přenosného generátoru a příslušenství

Základní údaje Název agregátu POS - BLA
Jmenovitý výkon 4 kW
Podvozek jednonápravový přívěs

TTD
přívěsu
Rozměry přívěsu délka 3480 mm
šířka 1750 mm
výška 1935 mm
Hmotnost celková 900 kg
Maximální rychlost 80 km/hod.

Přenosná
osvětlovací
stanice
Motor typ EL 308
konstrukce dvoudobý, zážehový, jednoválcový
výkon 4,4 kW při 3000 ot./min.
Generátor typ DGK 4-2, třífázový
výkon 4 kW
jmen. napětí 390 V
kmitočet 50 Hz
Hmotnost agregátu 115 kg

Nejdůležitější příslušenství uložené v přívěsu:

* 3x stativ pro světlomet
* 3x světlomet 1000 W
* 5x přenosná svítilna 40W
* 3x kabelová cívka 30m

 

Fotografie zde

 

Hadicový přívěs

STA 21 je hadicový přívěs, ve kterém je přes 500 m vedení hadice B (B = 75 mm), dále jsou ve vleku umístěny přejezdové můstky, které zabraňují při přejetí hadice pod tlakem vytvoření tzv. zpětnému rázu.

TTD
přívěsu
Rozměry přívěsu délka 3480 mm
šířka 1750 mm
výška 1935 mm
Hmotnost celková 900 kg
Maximální rychlost 80 km/hod.

 

Fotografie zde

 

Chemický kontejner OPCH

Chemický kontejner je mobilní šatna hasičů CHTS.Chemický kontejner je využíván u chemických haváriích,únik nebezpečné láky atd...

Výbava:

ochranné obleky proti sálavému teplu, přetlakový oblek pro zásah na nebezpečnou látku, suchý oblek do vody a oblek pro přečerpávání ropných produktů

 

Fotografie zde

 

Mobilní čerpadlová stanice 

 

Agregát MČS (mobilní čerpací stanice) SIGMA je určen pro rychlá nasazení při záplavách, ekologických katastrofách a obdobných živelních pohromách. Různá provedení MČS SIGMA (skříň, utěsněný plovoucí kontejner, nosný rám nebo vlastní podvozek ) skýtají vždy snadný způsob přepravy na místo zásahu. A právě mobilita je jedním z nejzákladnějších požadavků. Velký čerpací výkon a rozsáhlé příslušenství umožňuje jejich nasazení v různých složitých podmínkách jako jsou např.: odčerpání vody z velkých zatopených prostor a povodňových lagun, přečerpání vody čisté, zakalené nebo mírně znečištěné z nádrží, řek a jezer, dále přeprava vody do kanálů, nebo krátkodobé odklony malých vodních toků při opravách, rekonstrukcích a budování vodních staveb.
Primární určení pro tyto agregáty je odstraňování následků povodní, což také v roce 2002 dokázaly, nicméně je lze využít i v jiných oblastech – hašení požárů, zavlažování.

Jedná se o účelově vyráběné agregáty na vysoké technické úrovni, navržené pro nepřetržitý provoz, omezující jen doplňováním paliva, a to i v těch nejnáročnějších klimatických a pracovních podmínkách, kde není k dispozici elektrický proud.

Technické údaje

rozsah průtoku                                   Q = 100 - 670 l/s

dopravní výška                                    H = 26 m

dosah čerpání                                     H = 120 m

maximální geodet.výška                      13 m

maximální sací geodet.výška                5 m

 

 Fotografie zde

 

Avia DVS 12

DA 12 A 30 je vozidlo určené k požárnímu zásahu vodou nebo pěnou z cizího volného /řeka, vodní nádrže atd.) nebo tlakového zdroje vody (hydrant). Vozidlo je postaveno na podvozku AVIA A 30. Základem požární výbavy vozidla je přenosná požární stříkačka PS 12 a příslušenství potřebné k provedení zásahu. Vozidlo je hojně využíváno i k dopravě hasičů na soutěže a jako vozidlo technického zabezpečení.

Technické údaje

 Motor
 Vznětový, čtyřdobý, řadový, kapalinou chlazený 
 Objem  3 319 cm3
 Výkon  58 kW / 3200 min-1
 Počet válců  4
 Převodovka
 Mechanická, 5 stupňů
 Celkové rozměry
 Délka  5 610 mm
 Šířka  2 230 mm
 Výška  2 675 mm
 Světlost  246 mm
 Rovor  2 680 mm
 Rozchod předních kol  1 624 mm
 Rozchod zadních kol  1 544 mm
 Hmotnosti 
 Celková hmotnost  5 320 kg
 Pohotovostní hmotnost  4 490 kg
 Užitečná hmotnost  830 kg 
 Ostatní technické údaje
 Maximální rychlost  86 km/hod
 Průměrná spotřeba nafty na 100 km  13,8 l
 Maximální stoupavost  24,2 %

 

Fotografie zde

 

 

Více smajlíků ke stažení

Zázemí kolegů z HZS

Seznamujeme Vás s Centrální požární stanicí HZS Jihočeského kraje územního odboru Jindřichův Hradec.Na této stanici má zázemí i náš SDH města Jindřichův Hradec.

Na fotografiích můžete vidět :

Nástěnnou informační tabuli u vchodu do budovy HZS , budovu HZS , ohlašovnu HZS , cvičnou věž , výjezdový dvůr , opravárenskou dílnu , posilovnu , tělocvičnu s ping pongovým stolem , sklad hadic a CO , historické stříkačky v budově HZS , šatnu zásahových obleků , regál s motorovými pilami a příslušenstvím , dílnu chemicko - technické služby , ochranné obleky chemicko - technické služby.

Fotografie zde

 

 

1) Rozdělávání ohně v přírodě

Hašení porostu

Hašení porostu

V létě mnozí podnikají nejrůznější výlety, pobývají na chalupách či chatách, táboří v přírodě apod. Při těchto příležitostech se často neobejdeme bez táboráku, grilování a opékání buřtů.
Také při tom bychom si měli dávat pozor a dodržovat několik základních bezpečnostních pravidel, které chrání nás i okolí. Oheň v přírodě se totiž může velice snadno vymknout kontrole, ohrozit životy a napáchat nevyčíslitelné majetkové či ekologické škody. 
 
  • Při rozdělává ohně v přírodě je nutné v prvé řadě zvolit vhodné místo pro ohniště. To by mělo být vzdáleno nejméně 50 m od okraje lesa a v dostatečné vzdálenosti od budov a vůbec všech věcí, které se mohou vznítit. Pamatujte, že v lese lze rozdělávat oheň jen na vyhrazených místech! Zcela zakázáno je i rozdělávání ohně na místech se vzrostlým porostem, tedy i na louce nebo na strništi. Oheň nezakládejte pod větvemi a na kořenech stromů, na suchém listí, lesní hrabance (zetlelá vrstva jehličí)nebo rašelině, ani v blízkosti stohů (minimálně 100 m), seníků apod. Létající jiskry nebo náhlý poryv větru totiž velmi snadno způsobí neštěstí. Kvůli podobné neopatrnosti lidí každoročně vznikají stovky požárů. Pro rozdělávání ohně je naopak ideální hliněný podklad.
  • Místo táboráku je nutno i vhodně uspořádat. Při rozdělávání ohně v přírodě ohniště bezpečně oddělte od okolního prostředí – např. obložením kameny, obsypáním pískem, vyhloubením zeminy apod. V případě větších vater je vhodné ohniště oddělit až metr širokým pruhem, který bude zbavený veškerých hořlavin.

  • K zapálení nebo udržování ohně v žádném případě nepoužívejte vysoce hořlavé látky jako např. benzín, naftu či líh. Oheň se pak velmi snadno vymkne kontrole a může způsobit i vážné popáleniny. Navíc podle zákona o ochraně ovzduší v otevřených ohništích nelze pod hrozbou vysokých pokut spalovat žádné chemické látky.

  • Dělejte jen takový táborák, který dokážete zvládnout! Pokud chystáte velkou vatru, dejte si pozor, aby byly polena poskládány do stabilní pyramidy (pomohou např. záseky na polenech), která umožní prohořívání dovnitř a zabrání nebezpečí rozvalu pyramidy do okolí.

  • Oheň nesmíte ponechat ani na okamžik bez dozoru. Mějte nachystán dostatek   vody (popř. písek, hlínu), kdyby se oheň vymykal kontrole. I proto je dobré umístit ohniště v blízkosti vodního zdroje. 

  • Vaše odpovědnost však nekončí okamžikem skončení zábavy. Opustit místo pálení můžete až poté, co ohniště důkladně uhasíte - ať již prolitím vodou, nebo zasypáním zeminou. Při odchodu se z ohniště nesmí kouřit a popel i půda pod ohništěm musí být chladné. Pamatujte, že i ve zdánlivě zcela vyhaslém ohništi se mohou skrývat žhavé oharky a poryv větru je znovu rozdmýchá a oheň roznese do okolí. Hasiči musejí každý rok dohašovat ohniště, které byly ponechány svému osudu.

  • Zejména půda v jehličnatém lese je z hlediska možného vzniku a šíření požáru riziková. Hrabanka tvořená zetlelým jehličím může prohořet až do značné hloubky a nepozorovaně se šířit do stran i mimo ohniště. Nedbalé uhašení proto nestačí a ohniště je nutné důkladně prolít vodou!

  • Za silného větru nebo v období extrémního sucha bychom oheň v přírodě nebo na volném prostranství neměli rozdělávat vůbec.

  • Pamatujte, že děti by neměly být u ohniště ponechány bez dozoru plnoleté osoby.

  • Do ohně nikdy nevhazujte jakékoliv výbušné předměty (rachejtle, světlice, patrony, nádoby se stlačeným plynem, munici). Oheň neroznášejte po okolí, např. na zapálené větvi. Pamatujte, že oheň a alkohol nepatří k sobě. Zvlášť pozor na sezení a hry příliš blízko plamenů, stačí málo a může dojít k vznícení šatů, ožehnutí vlasů, řas a popálení.

Pokud se na vás vznítí oděv a není k dispozici dostatek vody k uhašení, neutíkejte – tím jen podpoříte hoření. Okamžitě si lehněte na zem a chraňte si obličej. Válejte se, dokud plameny neuhasnou – válením se zamezí přístupu kyslíku potřebného k hoření. Je-li po ruce deka, nebo jiná vhodná textilie (nesmí to být látka z umělých látek), lze ji také použít k uhašení hořícího oděvu. Když se popálíte, postižených ploch se nedotýkejte, popálené místo ihned ponořte do čisté, studené a proudící vody a vyhledejte odbornou pomoc. 

2) Lesní požáry

Požár lesa

Požár lesa

Vysoké teploty a menší množství srážek obvykle v létě zvyšují riziko vzniku lesních požárůa vůbecpožárů v přírodním prostředí. Koneckonců loňský srpen, kdy bylo zaznamenáno vůbec nejvíce požárů v celém roce - celkem 2325, je toho důkazem. S příchodem letních školních prázdnin a dovolených totiž do lesů obvykle zavítá velké množství lidí, což významně zvyšuje nebezpečí vzniku požáru. Naprostá většina požárů v lesích (ale i v jiných přírodních porostech) je totiž způsobena lidskou nedbalostí – ať již při zakládání ohně nebo kvůli neopatrnosti při kouření (odhození nedopalku cigaret).
 
Jen za loňský rok 2008 evidují hasiči v ČR 470 lesních požárů, které usmrtily dvě osoby, dalším deseti osobám způsobily zranění a majetkové škody za více než 3 mil. Kč. Kouření v lese je ze zákona zakázáno, rozdělávat a udržovat otevřený oheň lze jen na k tomu vyhrazených místech. V případě porušení tohoto striktního zákazu mohou provinilci dostat pokutu až do výše 15 000 Kč, pokud dojde k požáru a nejedná se o trestný čin (nevznikne škoda vyššího rozsahu), sankce se může vyšplhat až do výše 25 000 Kč. Zakázáno je samozřejmě i odhazování hořících nebo doutnajících předmětů. Opatrně je třeba zacházet i např. s přenosnými vařiči, které při troše nepozornosti rovněž mohou způsobit požár.
 
Lesní požáry se hasičům obtížně likvidují, protože k nim zpravidla dojde v těžce přístupném terénu, kde nelze plně využít hasičskou techniku a jsou zde ztížené možnosti zásobování hasební vodou (vodu je třeba dopravovat na větší vzdálenosti apod.). Navíc chování ohně v lese je nevyzpytatelné (požár se může šířit např. pod zemí) a podobné zásahy jsou mnohdy časově velmi náročné a vyžádají si povolání většího množství jednotek požární ochrany.
 
V USA, Španělsku či Chorvatsku jsou velká území pravidelně ničena rozsáhlými lesními požáry. Stačí však připomenout rok 2006 a požár lesa v Národním parku České Švýcarsko, kde oheň řádil na 25 ha ve skalnaté a těžko přístupné oblasti. S tímto v posledních letech největším lesním požárem v ČR bojovalo po dobu plných 7 dní na 900 profesionálních i dobrovolných hasičů a na hašení musely být nasazeny i vrtulníky. Příčinou tohoto požáru byl – jak jinak – odhozený nedopalek cigarety.
 

3) Grilování a plynové spotřebiče

Stejně jako v případě otevřeného ohně, i při grilování bychom si měli dát pozor na vhodné umístění grilu, aby odletující jiskry nezapálily okolí.   Poměrně rozšířeným nešvarem pak je grilování na balkóně. V grilu bychom měli použít jen k tomu určené palivo (určitě ne odpady, benzín apod.). Gril musí být stabilní, při jeho převržení totiž hrozí popálení.

Pokud plynový spotřebič (ale i jiný přenosný vařič) používáte ve volné přírodě, nesmíte ho ani na okamžik pustit z dozoru, nebezpečí hrozí zejména při převržení nestabilního spotřebiče. V živé paměti je případ českého cestovatele, který v Chile kvůli neopatrnosti při zacházení s plynovým vařičem zavinil požár národního parku.
 
Plynové spotřebiče (např. přenosný propanbutanový vařič) by neměly být vystaveny vysokým teplotám a nadměrným tlakům. Např. plynové zapalovače v autě vystaveném vysokým teplotám představují doslova časovanou bombu, která dokáže vašeho plechového miláčka nejen těžce poškodit, ale způsobit i vážná zranění.
 
Plynové spotřebiče neumísťujte v blízkosti hořlavých látek a zdrojů hoření – nekuřte u nich!
 
Pozor dejte i na netěsnost tlakové láhve, kdy není spotřebič (např. vařič) dostatečně připevněn. Může dojít k unikání plynu a v uzavřených prostorách pak hrozí nebezpečí výbuchu. Nádoby s hořlavými plyny, tedy ani propanbutanové lahve, se nesmí skladovat v prostorách pod úrovní okolního terénu, kotelnách, garážích nebo společných prostorách bytových domů či ubytovacích zařízení – např. ložnici. Propanbutan je totiž těžší než vzduch, v případě jeho úniku se tak hromadí u země či v prohlubních, což zvyšuje riziko požáru nebo výbuchu. Lahve s plynem umísťuje ve snadno přístupných a větraných prostorách, zamezte ale přístupu dětí. 
 
A pozor – nejen v zimě se můžete otrávit topidlem. Vysoké teploty v létě znamenají zvýšené riziko otravy oxidem uhelnatým při nesprávném užívání karmy. Při jejím použití je nezbytné mít zajištěnu důkladnou výměnu vzduchu v místnosti – větrání např. otvorem ve dveřích. Je také potřeba si karmu nechat alespoň jednou za rok technikem zkontrolovat. 
 

4) Nebezpečí spojené s bouřkami

Likvidace spadlého stromu

Likvidace spadlého stromu

V létě často podnikáme výlety a může se stát, že nás přitom překvapí bouřka. Ve městě se před bleskem můžeme schovat v budově, ale co v přírodě? I když k přímému zásahu člověka bleskem dochází jen zřídka, končívají podobné případy mnohdy tragicky a proto je dobré chovat se za bouřky rozumně:
 
  • Během bouřky nevycházejte zbytečně ven a raději si neplánujte výlety, pokud předpověď hlásí výskyt bouřek.
  • Pokud se v době bouřky nacházíte venku, schovejte se. Bezpečný úkryt před bleskem poskytují budovy, zejména velké objekty s ocelovou nebo železobetonovou konstrukcí, obecně pak veškeré stavby chráněné hromosvodem. V přírodě se můžete bezpečně schovat v hustém lese a háji, nižším porostu nebo úzkém údolí.

  • Naopak se rozhodně neschovávejte pod osamělými stromy, na okraji lesa, pod převisy nízkých skal, či v menších staveních bez hromosvodu (např.staré hájence). Velké bezpečí neskýtají ani velká stavení s porušenou statikou (např. zpustlé polorozpadlé objekty), kde v případě úderu blesku hrozí další narušení zdiva a zřícení.

  • Největší nebezpečí zásahu bleskem hrozí při pobytu v otevřeném terénua na vyvýšených místech, v bezprostřední blízkosti železných konstrukcí (sloupy elektrického vedení), vysokých osamocených stromů nebo vodních ploch. Nikdy se za bouřky neopírejte o zeď či skalní stěnu.

  • Během bouřky nezůstávejte na kopcích a holých pláních. Překvapí-li vás bouřka na rozlehlé holé pláni, rozhodně nepokračujte dál v chůzi a nezůstávejte ve skupině. Nejbezpečnějším řešením je  přečkat bouřku v podřepu s nohama a rukama u sebe – na zem si rozhodně nelehejte.

  • Jelikož je blesk jak známo silný elektrický výboj atmosférického původu, velké nebezpečí hrozí při koupání, windsurfingu, plavbě v loďce, příliš bezpečné není ani telefonování, či práce s elektrickými a plynovými spotřebiči.

  • Nezdržujte se v blízkosti potoků nebo na podmáčené půdě. Vhodný úkryt nepředstavuje ani stan či malá jeskyně ve skále. Sezení na izolační podložce (karimatka, batoh) vás před přímým zásahem blesku neuchrání.

  • Za bouřky venku pokud možno nepřenášejte kovové předměty – fungují totiž jako hromosvod. Stojí za to si připomenout případ z roku 2005, kdy úder blesku připravil o život golfistu, který se hře věnoval i během bouřky. Ačkoliv za bouřky si většinou na nedostatek větru nemůžeme stěžovat, není vhodné ani pouštění draků.

  • Při pobytu v přírodě během bouřky neutíkejte ani se neschovávejte pod osamocenými stromy, v obou případech by vás blesk mohl zasáhnout.

  • Bouřka je nejvíce nebezpečná do vzdálenosti 3 km (tj. zhruba 9 s mezi hřměním a bleskem), ale v bezpečném úkrytu raději zůstaňte až do doby, než bude bouře alespoň 10 km vzdálená (tj. zhruba 30 s mezi hřměním a bleskem).

  • Při hledání úkrytu před bouřkou pamatujte také na to, že ji doprovází nejen blesky, ale často i silný vítr, který také představuje riziko. Proto se držte v bezpečné vzdálenosti od vysokých stromů (hrozí vývraty, nebezpečné odletující větve můžou způsobit vážná zranění), nebo sloupů elektrického vedení (shozené dráty mohou být stále po proudem).

  • Pokud vás zastihne bouřka v automobilu, nemusíte se blesku příliš obávat. Jestliže necháte okna i dveře zavřená, poskytne vám plechová karoserie spolehlivou ochranu. V případě silných nárazů větru však dávejte pozor na padající stromy či větve, je rovněž třeba přizpůsobit rychlost a styl jízdy extrémním povětrnostním podmínkám, popř. zcela zastavit a přečkat nepřízeň počasí v autě zaparkovaném na bezpečném místě.

  • Pokud jste v budově, během bouřky se raději zdržujte na suchém místě a dále od vodovodu, kamen, elektrospotřebičů, zásuvek a telefonu. Nezapomeňte zavřít okna a odpojit z elektřiny televizor a další přístroje, jejichž součástí je obrazovka.

  • Během bouřky dávejte pozor na vodu a všechny látky, které snadno vodí elektřinu. Když však přece jen dojde k nehodě, první pomoc při úrazech bleskem je stejná jako při ostatních úrazech způsobených elektrickým proudem a při popáleninách. Podle stavu zraněného bývá často nezbytné použít umělé dýchání, srdeční masáž, protišoková opatření apod.

Letní bouřky přináší často také prudký přívalový déšť, který během chvilky snadno promění líně se plazící potůček v rozběsněný živel. S tím je nutné počítat již v okamžiku výběru tábořiště. Hasiči každý rok evakuují děti z letních táborů umístěných na březích potoků a řek, které ohrožovalo náhlé rozvodnění. V takových případech jde mnohdy i o život. Při budování tábořiště je dobré také brát v potaz i nebezpečí úderu blesku – tzn. nestavět stany na holém vyvýšeném místě, v bezprostřední blízkosti stožárů či osamoceně stojících stromů, nevést mezi stany kovové dráty apod.

Rady jak před bleskem ochránit vaší domácnost naleznete na www.hzscr.cz/clanek/jak-se-chovat-behem-bourky-a-jak-ochranit-obydli-pred-uderem-blesku.aspx
 
V letošním roce již plně funguje celorepubliková elektronická databáze táborů a dalších rekreačních akcí. Databázi provozuje Hasičský záchranný sbor ČR ve spolupráci s hygieniky. Díky ní mají složky integrovaného záchranného systému okamžitě k dispozici údaje nezbytné pro rychlý a efektivní zásah při mimořádné události – např. živelní pohromě, požáru či epidemii (jde o přesnou lokalizaci tábora, kontaktní spojení, počet účastníků apod.)
Pokud chtějí být provozovatelé táborů zaevidováni v této databázi, pak nechť se obrátí na nejbližší územní pracoviště krajské hygienické stanice.

5) Odjezd na dovolenou

V létě je také obvykle doba dovolených, kdy se ze svých domovůvzdalujeme na delší čas. Před odjezdem na dovolenou bychom neměli zapomenout zkontrolovat, zda máme vypnuty všechny spotřebiče, jestli např. nezůstal zapnutý sporák, vařič nebo žehlička. Obzvláště riziková je lednička. Pokud ji můžeme spolu s mrazákem vyprázdnit, je nejlepší centrální vypnutí. Před opuštěním domácnosti uzavřete hlavní přívody plynu a vody, elektrospotřebiče, u kterých to lze, zcela odpojte z elektrické sítě, v případě televizoru i z antény. Doporučuje se i vypnutí jističů pro světelný a zásuvkový okruh. Chráníte tak váš majetek před poškozením či úplným zničením v případě úderu blesku nebo prudkého výkyvu napětí v elektrické síti. Zkontrolujte zda jsou vypnuta světla, uzavřeny vodovodní kohoutky, všechna okna důkladně zavřete a zajistěte. Svou domácnost nezapomeňte zabezpečit i proti vloupání.
 
Pro případ, že by v době naší nepřítomnosti u nás doma přesto došlo k nějaké nemilé příhodě, je dobré se domluvit se sousedem či známým a nechat u něj rezervní klíče. Hasiči tak budou moci rychleji zasáhnout, nebudou se muset dovnitř dostávat násilím a poničit např. vstupní dveře. Pro úplnou jistotu můžete u souseda zanechat i kontakt na místo našeho pobytu, abyste se mohli v případě potřeby urychleně vrátit domů.

6) Děti

Během letních měsíců jsou ohroženy zejména děti, které nejsou „zaneprázdněny“ školou a mají spoustu volného času. Každoročně dojde při požárech, které byly způsobeny hrou dětí se zápalkami či zapalovači,   ke zraněním a značným majetkovým škodám. Oblíbenou zábavou teenagerů je tajné kouření ve stohu či v seníku, což již mnohokrát skončilo požárem. Velmi nebezpečné jsou rovněž manipulace dětí s pyrotechnikou či jinými výbušninami. Jen pro ilustraci: v roce 2008 způsobily děti ve věku do 15 let 269 požárů, ty usmrtily jednu osobu, zranily dalších 34 osob a zanechaly po sobě majetkové škody za více než 25,9 milionů Kč.
 
Snad stojí za to upozornit, že na základě zákona o požární ochraně (§78 zákona č. 133/1985 Sb.) jsou rodiče (potažmo všichni, kteří mají děti v danou chvíli na starosti) povinni dbát toho, aby jejich ratolesti nezpůsobily požár. Z hlediska požární ochrany v případě zanedbání dohledu nad osobami, které nemohou posoudit následky svého chování, může být udělena sankce až do výše 25 000 korun.

7) Výlety na nebezpečná místa
 

V přírodě na nás však při naší nepatrnosti číhají i jiná nebezpečí, než jen bouřky či požáry. Zejména neposedné děti patří mezi rizikové skupiny, a to především během prázdnin, kdy využívají větších možností jak se vyhnout dozoru dospělých a baví se i nejrůznějšími nebezpečnými aktivitami. Například chlapci se snaží před svými kamarády vytáhnout  a lezou po skalách nebo do jeskyní a různých štol. Přeceňují své schopnosti v neznámém terénu a když tyto případy neskončí smrtelným úrazem, mohou mluvit o mimořádném štěstí. V takovýchto případech záchrana života mnohdy závisí na rychlém zásahu jednotek požární ochrany a dalších složek integrovaného záchranného systému.
 
Proto i zde můžeme dát několik dobrých rad:
  • Děti by měly vždy předem oznámit rodičům nebo jiným dospělým místo, kam se chtějí vydat. Pro pohyb v nebezpečných lokalitách to platí i pro dospělé.
  • Dávejte pozor na pohyb v neznámém terénu, zejména za snížené viditelnosti nebo v noci.

  • Nepohybujte se nikdy bez řádného zajištění v blízkosti okrajů skal, štol atd. Vždy hrozí nebezpečí pádu kvůli ztrátě rovnováhy, uklouznutí, propadnutí, stržení větrem atd.

  • Pokud nejste zajištěni, nešplhejte nikdy na skály. Zpočátku se výstup může zdát jednoduchý, ale cesta zpět je vždy podstatně náročnější! Nečekaný pád může způsobit také uvolněná nebo zvětralá hornina či náhlá slabost.

  • Nikdy nepřeceňujte své síly ani ve snaze pomoci kamarádovi. Raději vždy přivolejte na pomoc hasiče nebo někoho z dospělých.

  • Nepouštějte se bez odborného doprovodu do průzkumů štol a jeskyní. V těchto prostorách hrozí mnoho nečekaných a neznámých nebezpečí - zával, ztráta orientace, nečekané zaplavení prostor, zaklínění se v úzkých prostorách, přítomnost nebezpečných plynů atd.

  • Nepřeceňujte své síly. Vždyť i pro zkušené a trénované hasiče je považována za nebezpečnou a vyžadující zajištění výška nebo hloubka větší 1,5 metru!

8) Nebezpečí při koupání



V letním období nesmíme opominout ani nebezpečí, která nás mohou ohrožovat při koupání nebo sjíždění vodních toků. Koneckonců hasiči musí každý rok zasahovat u desítek tragických případů, kdy je třeba vyhledat utonulé osoby. 

  • Noční koupání je nebezpečné, neboť za tmy snadno dojde ke ztrátě orientace.
     
  • Nekoupejte se za bouřky, hrozí úraz elektrickým proudem.
  • Nikdy neskákejte uhřátí do vody, hrozí nebezpečí srdečního selhání a utonutí.

  • Neskákejte do vody, o které nevíte, jak je hluboká nebo zda se pod hladinou neskrývají kameny nebo jiné předměty, nebo je tam příliš mělko.

  • Alkohol a koupání skutečně není dobrá kombinace, každoročně jsou hasiči voláni k tragickým utonutím lidí pod vlivem alkoholu.

  • Nepřeceňujte nikdy své plavecké schopnosti a také v případě, že jste dobrými plavci, vždy počítejte např. s možností náhlé změny počasí, podchlazení, svalové křeče atd.

  • Při sjíždění řek a zejména jejich splavů by měla být v loďce zkušená dospělá osoba a děti by měly mít plovací vestu.

  • Dávejte si pozor při pohybu v blízkosti břehů. Mohou být podemleté nebo může dojít k uklouznutí a pádu do vody. Hrozí pak nebezpečí těžkých zranění při nárazech do předmětů pod hladinou, uvíznutí a utonutí ve víru atd.

  • Pokud se někdo začne topit, snažte se mu nejdříve pomoci sami. Pokud na to nestačíte, co nejrychleji přivolejte pomoc z okolí, popř. zavolejte záchranáře. Snažte si co nejlépe zapamatovat   (označte) místo, odkud nebo kde jste tonoucího naposledy viděli.

I ve městě mohou číhat podobná nebezpečí. Jedná se především o nejrůznější splavy, vpusti, jímky, studny, odkalovací nádrže čističek, přehrady apod. 

9) Sklizeň obilí

V létě musí hasiči likvidovat také četné požáry související se žněmi na polích. Častou příčinou těchto požárů je technická závada na zemědělské technice (traktory, kombajny, automobily), popř. nedbalost (chytne např. sláma od rozžhaveného výfuku). Hasiči se setkávají i s požáry, které způsobí kámen popř. jiný cizí předmět, jenž se dostane do techniky a vzniklé jiskry zapálí zralou úrodu. Např. obilný prach dokáže vytvořit se vzduchem velmi výbušnou a snadno zapalitelnou směs.
 
Zemědělci by proto měli svou techniku ještě přede žněmi zkontrolovat, včetně elektroinstalace a palivové soustavy, promazat   třecí plochy, kde by třením mohlo dojít k nadměrnému zahřívání součástí a k požáru. Stroje by měly být opatřeny lapači jisker a určitě také funkčními přenosnými hasicími přístroji. Stačí drobná závada, malá jiskra, a vyschlé plodiny začnou snadno hořet.
 
Nebezpečí souvisí i s uskladněním materiálu, například nedostatečně usušeného sena. To se pak v případě, že není zajištěno nedostatečné větrání, postupně zahřívá a může dojít i k samovznícení. Značné riziko hrozí zejména u velkokapacitních seníků nebo u stohů se slámou. Vhodnými opatřeními jsou v tomto případě fungující kvalitní větrací systém a pravidelné měření teploty uskladněného materiálu. V případě, že překročí kritickou mez 65 °C, je nutno materiál alespoň částečně vyskladnit, přeuspořádat a tím ochladit. 
 
K požáru může dojít i kvůli cestou rozžhavenému výfuku (katalyzátoru) automobilu, který se dostane příliš blízko suché trávy či jiných hořlavin. Proto pozor na parkování v přírodě. 
 

10) Jak přivolat pomoc
 

Když přes veškerou vaši opatrnost přece jen dojde k požáru či jiné závažné situaci, kdy potřebujete pomoc hasičů nebo jiných záchranářů, snažte se v prvé řadě zachovat klid a nepodlehnout panice. Nejdříve chraňte život a zdraví, teprve potom majetek. Jakoukoliv mimořádnou událost, která se stane vám či které jste svědkem, co nejdříve oznamte hasičům prostřednictvím tísňové linky 150 či 112. Pokud jde o vyloženě zdravotní problém, pak volejte zdravotnickou záchrannou službu na číslo 155, policii pak na číslo 158. Při ohlášení vždy nejdříve uveďte,   co se stalo, kde k tomu došlo, zmiňte také důležité okolnosti které mohou napomoci či naopak zkomplikovat zásah záchranářů. Poté uveďte své jméno a přímý kontakt na sebe. Nikdy nezavěšujte jako první a řiďte se pokyny operátora.

A pamatujte, že pokud cestujete do zahraničí a ocitnete se v nouzi, můžete se pomoci záchranářů dovolat prostřednictvím jednotného evropského čísla tísňového volání 112 – platí v celé Evropské unii. V kterémkoliv ze 27 členských států by vám měli poskytnout pomoci v jednom ze světových jazyků. Evropská komise provozuje webové stránky ec.europa.eu/112, které jsou věnované výhradně lince 112 a jejímu fungování v různých evropských státech. 
 
Pravidla ohleduplného a bezpečného jednání platí nejen v tuzemsku, ale i v cizině. Neudělejte při své zahraniční dovolené svou neopatrností ostudu naší zemi.
 
Hasiči mohou na základě vlastních bohatých zkušeností potvrdit, že důsledná preventivní opatření učiněná z Vaší strany zabezpečí Váš majetek před požáry a ochrání zdraví Vaše i Vašich dětí.

82.jpg

Co dělat při silném větru

  

  • Před příchodem větru preventivně zajistěte okna, dveře, odstraňte nebo upevněte volně uložené předměty (např. květináče, zahradní nábytek), které mohou v důsledku větru ohrožovat okolí. Dávejte si pozor zejména na volně ležící plechy, skleněné výplně nebo jiné pevné a ostré předměty, z nichž se za silného větru stávají smrtící zbraně. 
  • Bezpečný úkryt před silným větrem poskytují budovy s nenarušenou statikou. Omezte pohyb venku a jízdy autem, neschovávejte se pod stromy, nebo v okolí vyšších a starších budov, u kterých hrozí stržení střešní krytiny (tašky, plechy), rozhodně nechoďte do lesa a nevydávejte se na horské túry.
  • Neparkujte auta pod stromy či v blízkosti něčeho, co hrozí zřícením, dávejte si pozor na vysoké sloupy. 
  • Pokud za silného větru řídíte auto, jeďte maximálně opatrně a pomalu. Větrné poryvy mohou auto učinit neovladatelné a hrozí také zvýšené nebezpeční střetu s překážkou na silnici. Předem si zjistěte, zda trasa vaší jízdy je průjezdná a vozovka sjízdná, abyste neuvízli. 
  • Spadlých drátů elektrického napětí se nedotýkejte a vůbec se k nim nepřibližujte.
  • Sledujte vývoj situace ve sdělovacích prostředních.  
  • Pomáhejte blízkým i nemohoucím, starým i dětem.
  • NEPODCEŇUJTE předpovídanou situaci a NEPŘECEŇUJTE vlastní síly,schopnosti a možnosti.
  • NEROZŠIŘUJTE poplašné a neověřené zprávy.
  • UVĚDOMTE SI, že největší hodnotu má lidský život a zdraví a až potom záchrana majetku
 
Pokud je lidský život, zdraví popř. majetek v bezprostředním ohrožení, volejte hasiče na číslo 112 nebo 150. 

Co dělat v případě ohrožení

  

Jste - li svědkem nebo účastníkem mimořádné události, volejte tísňovou linku 112.

  • Zachovejte klid;
  • V rámci svých možností poskytněte pomoc ostatním, zejména starým, nemohoucím a nemocným lidem;
  • Dbejte pokynů záchranářů a policistů;
  • Uvědomte si, že největší hodnotu má lidský život a zdraví a až potom záchrana majetku;
  • Nepodceňujte vzniklou situaci;
  • Varujte ostatní ohrožené osoby ve svém nejbližším okolí;
  • Nerozšiřujte poplašné a neověřené zprávy.

Jak chránit dýchací cesty v případě požáru nebo hustého kouře?

  

Během požáru dochází k zakouření prostoru toxickými zplodinami hoření. V důsledku nadýchání se těchto zplodin může člověk i umřít. Proto:

  • v případě nečekané potřeby chránit si dýchací cesty (nos a ústa) použijte jakoukoliv textilii, kterou máte momentálně po ruce (složený kapesník, šálu, svetr apod.);
  • pokud možno navlhčete ji, ochrana bude účinnější;
  • pohybujte se více u země, je tam menší koncentrace zplodin;
  • snažte se co nejrychleji opustit zakouřený prostor.

Co dělat při požáru v soupravě

  

Co dělat při požáru v soupravě?

  • neprodleně si chraňte dýchací cesty;
  • proveďte nutná opatření pro záchranu ohrožených osob;
  • uhaste požár, jestliže je to možné, nebo proveďte nutná opatření k zamezení jeho šíření;
  • co nejrychleji opusťte zasažený prostor;
  • při opuštění soupravy poskytněte pomoc lidem, kteří ji potřebují;
  • postiženým poskytněte na místě mimo dosah požáru okamžitou první pomoc;
  • kontaktujte řidiče, průvodčího, případně jiného odpovědného pracovníka hromadné přepravy a následně přivolejte hasiče, zdravotnickou záchrannou službu nebo vollejte tísňovou linku 112.

V případě zasažení ohněm se chovejte dle pravidla
„Zastav se, lehni si a kutálej se!“

  • Zastav se - neutíkejte (během či chůzí se oheň ještě více rozšíří) - běžící osobu je nutno třeba i násilím zastavit, donutit ulehnout a uhasit oděv;
  • Lehni si - kdekoliv jste, venku nebo uvnitř, okamžitě si lehněte na zem a pro ochranu obličeje si ho zakryjte dlaněmi (dlaně nepřikládejte na tvář pouze v případě, že hoří rukávy oblečení);
  • Kutálej se - valivým pohybem se pohybujte do doby, až plameny uhasnou - kutálením se zamezí přístupu kyslíku potřebného k hoření. Je-li po ruce deka, nebo jiná vhodná textilie (nesmí to být textilie z umělých látek), lze ji také použít k uhašení hořícího oděvu.

Na co nezapomenout při evakuaci

  

Dodržujte zásady pro opuštění bytu, vezměte si evakuační zavazadlo a včas se dostavte na určené místo. Dodržujte pokyny orgánů zabezpečujících evakuaci i při použití vozidel.
 
Zásady pro opuštění bytu nebo domku v případě evakuace:
  • Uhaste otevřený oheň v topidlech.     
  • Vypněte elektrické spotřebiče (mimo ledniček a mrazniček).
  • Uzavřete přívod vody a plynu.
  • Ověřte, zda i sousedé vědí, že mají opustit byt.
  • Dětem vložte do kapsy oděvu cedulku se jménem a adresou.
  • Kočky a psy si vezměte s sebou.
  • Ostatní domácí zvířata, včetně exotických zvířat, ponechte doma a dobře je předzásobte vodou a potravou.
  • Vezměte evakuační zavazadlo, uzamkněte byt a dostavte se na určené evakuační středisko.

Evakuační zavazadlo

Jako evakuační zavazadlo poslouží např. batoh, cestovní taška nebo kufr. Zavazadlo označte svým jménem a adresou.
 
Obsahuje zejména:
Užívané  léky, inzulín atd.   
Základní trvanlivé potraviny, nejlépe v konzervách, dobře zabalený chléb a hlavně pitnou vodu. (max. na tři dny)
Předměty denní potřeby, jídelní misku a příbor.
Osobní doklady, peníze, pojistné smlouvy a cennosti.
Přenosné rádio s rezervními bateriemi, svítilnu
Toaletní a hygienické potřeby.
Náhradní prádlo, oděv, obuv, pláštěnku, spací pytel nebo přikrývku.
Kapesní nůž, zápalky, šití a další drobnosti.

Co dělat v případě nálezu podezřelého zavazadla?

  

Může se stát, že v prostředku hromadné dopravy, na nádraží, čekárně nebo zastávce městské dopravy narazíte na podezřelý předmět - zavazadlo, ke kterému se nikdo nehlásí a u kterého dojdete k názoru, že by mohl být nebezpečný. Vedle nebezpečných chemických, biologických nebo radioaktivních látek by se mohlo jednat o tzv. nástražné výbušné systémy („profesionální“ nebo improvizované - a to jak časované nebo sestavené tak, aby vybuchly při nárazu, doteku nebo prostřednictvím rádiového signálu). Stejně tak je možné, že - například při stavebních pracích - narazíte na nevybuchlou munici. Jak v takové situaci postupovat?

  • Pokud to je možné, zachovejte v co nejvyšší míře klid;
  • S podezřelým předmětem nehýbejte, neotvírejte ho a nedotýkejte se ho;
  • Neodbornou manipulací by mohlo dojít k výbuchu, šíření nebezpečných látek nebo ke ztrátě kriminalistických stop (otisky prstů, stopy DNA);
  • Nález podezřelého předmětu co nejdříve oznamte průvodčímu, řidiči, případně jinému odpovědnému pracovníku hromadné přepravy;
  • V případě, že předcházející doporučení nelze realizovat, obraťte se na tísňovou linku 112 a řiďte se pokyny operátora;
  • Předmět operátorovi tísňové linky co nejlépe popište (vzhled, nápisy, chemické značky či číslice na obalu);
  • Na podezřelý předmět upozorněte i ostatní cestující.

Při předávání zprávy na čísla tísňového volání je nutné uvést:

  • důvod volání;
  • místo nálezu;
  • své jméno a číslo telefonu, ze kterého voláte;
  • po ukončení hovoru je potřeba vyčkat na zpětný ověřovací telefonát operačního střediska.

 

Výpis zpracovaných témat

 

Více smajlíků ke stažení

 

Zahraj si !!!!!

   KDO SI HRAJE NEZLOBÍ >> Dragon

69.jpg

 

70.jpg

 

   Zahraj si !!!!!

 

 

 

 

   Firefighter by Dräger Safety

    Zahraj si !!!!!

    Kozel hasičem | FLASH-HRY.cz

 

  Zahraj si !!!!!

    Hasič 

Zahrajte si na hasiče. Než však budete moc stříkat stříkačkou, musíte si postavit vedení od hydrantu. Zajímavá logická hra, kde se vyblbnete :-)

02.jpg

 

Oslavy 140. výročí založení SDH Jindřichův Hradec

Čelit ohni, spojit své síly v boji proti nebezpečnému živlu, který ohrožuje životy, zdraví a majetek lidí. S takovým úmyslem byl v Jindřichově Hradci v roce 1872 založen sbor dobrovolných hasičů. Jeho součástí členové si dne 28. července připoměli 140. výročí této události.

Oslavy výročí hasiči zahájili velkolepým průvodem městem s muzikou, hasičskými vozy i historickým hasičským povozem taženým koňmi a to na trase od základny v Jarošovské ulici, přes Masarykovo náměstí, Panskou ulicí aý na náměstí Míru. A právě tady se odehrála drtivá většina programu zahrnující např. vystoupení dechové hasičské kapely z Nové Bystřice, přehlídku požární techniky, ukázky požárních zásahů dobrovolných hasičů z Kamenice nad Lipou, Políkna, Novosedel nad Nežárkou, ukázku HZS Územního odboru Jindřichův Hradec společně s rakouskými hasiči z partnerského města Dobersberg, slavnostní žehnání a předání praporu SDH města Jindřichův Hradec, soutěže pro děti. O předání a ostužkování praporu jindřichohradeckým dobrovolným hasičům se postaral starosta Stanislav Mrvka za účasti předsedy senátu Parlamentu ČR Milana Štěcha. Organizátoři oslav měli připravené také jedno velké překvapení. Odehrála se zde opravdová hasičská svatba pod širým nebem.

Součástí celodenního programu byl také pokus o vytvoření rekordu s názvem ,,Zlatá růže v poli modrém, vzpomeň na Jindřichův Hradec v dobrém,, .

Snahou pořadatelů byl vytvořit za pomoci cca 500 návštěvníků oděných do triček v červené, žluté a modré barvě znak pánů z Hradce a symbol města - zlatou pětilistou růži v modrém poli. Triko získal každý účastník od organizátorů při registraci těsně před konáním rekordu a zůstal mu na památku. Pořadatelé pokusu o rekord věřili, že se z patřičného množství lidí podaří poskládat nejkrásnější a nejslavnější symbol Jindřichova Hradce, který byl zvěčněn na leteckém snímku. Nad regulérností pokusu opět dohlížel komisař Agentury Dobrý den Pelhřimov.

Obyvatelům a návštěvníkům města se podařilo vytvořit na náměstí Míru největší živou pětilistou růži. Komisař z Agentury Dobrý den potvrdil ustanovení nového českého rekordu, který vznikl za účasti 487 dobrovolníků.

Organizátoři akce velmi děkují všem účastníkům !

 

Fotografie budou dodány.

 

Výlet vodnickým parním vláčkem Českou Kanadou

V sobotním sluném odpoledni 4. srpna 2012 pořádalo město Jindřichův Hradec v  rámci TOP týdne výlet vodnickým parním vláčkem, kde průvodčí byla opravdová vodnice, a jedny z pasažérů byly vodníkovy pomocníčci. Vláček plný cestujících měl konečnou stanici v Albeři, kde už na děti čekali jindřichohradečtí dobrovolní hasiči, zastupitelé města Jindřichův Hradec, dobrovolníci z Českého červeného kříže a vodníci se spoustou soutěží a odměn. K příjemné atmosféře sobotního odpoledne hrála country skupina pana Kubáta.

 

Fotografie budou dodány.

 

Jindřichohradečtí dobrovolní hasiči byli opět darovat krev

Dne 15. srpna 2012 v raních hodinách se členové jednotky sboru dobrovolných hasičů města Jindřichův Hradec opět zúčastnili darování krve na transfúzním oddělení polikliniky v Jindřichově Hradci.

Zúčastněný členové : Beran Lubomír, Beran Dušan, Bušta Zdeněk a Neubauer Jaroslav.

 

Více smajlíků ke stažení

Omlouváme se za vzniklí výpadek článků z činnosti SDH do dnešního dne. Na obnovení článků z činnosti SDH 2012 se intenzivně pracuje. Děkujeme za trpělivost a pochopení.

 

DOHASNÁ 2012 

 

hasic.jpg

Tak jak fotbalisté mají dokopnou, zemědělci dožínky a pivaři dočesnou, tak i my  máme dohasnou.

 

Kdy ?   13. - 14. října 2012

Kde ?   v obci Nový Vojířov.

Sraz 13. října v 8.00 hod. v klubovně SDH (vchod od Lidlu)

 

Na programu je :

  • výcvik výjezdové jednotky (obsluha motorových pil, nositelé dýchací techniky atd ...)
  • školení výjezdové jednotky (předlékařská první pomoc atd ...)
  • sportovní hry (fotbal, nohejbal atd...)
  • možnost návštěvy místní střelnice
  • návštěva penzionu ,,Medvědí paseka“ , kde bude k dispozici (sauna, vířivka, kulečník)

 

Večer nad sklenkou něčeho dobrého zhodnotíme uplynulou hasičskou sezonu.

Masíčko a pitíčko zajištěno.

 

Jsou zváni samozřejmě členové JSDH města J.Hradec.

 

!!! PRACOVNÍ OBLEČENÍ - KOMBINÉZY ČI MONTÉRKY  NE PSky ! PRACOVNÍ OBUV, PŘEZŮVKY, PLAVKY, OSUŠKU,  SPACÍ PYTEL A DOBROU NÁLADU SEBOU !!!

 

 
 

Statistiky

Online: 3
Celkem: 187083
Měsíc: 2288
Den: 67